Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Istorijska (ne)svest i diletantizam Svetislava Basare

Komentari (34) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 utorak, 18 oktobar 2011 18:26
Beli Orao
Ko li je ovog čoveka nagazio na žulj kad se ovoliko ostrvio?
Preporuke:
67
3
2 utorak, 18 oktobar 2011 18:34
Ludi Vano
Basara ... nije čovek činjenica.On se služi žanrom u kome činjenice nisu važne.Citirana rečenica, hoće cinizam, podsmeh i Titu i Čerčilu.On ceo svet hoće da nasadi na svoje pero i da se igra njim kao lud s brašnom.Grešite kad s njim raspravljate razumno, s činjenicama.On je brljožina (ako ovu reč puste administratori.U knjižnj.kritici može ovde ko zna?)On hoće sve da oneredi.Istoriju, ličnopsti od vrednosti i značaja.I to nije tako bezazleno, kako može da izgleda.Nama svetski moćnici hoće da ukinu mit.Shvatili su da nas je on spasao za vremeTuraka.Basara radi za taj projekat.I nije sam. S njim su Sonja Biserko,Nataša Kandić,Vuk Drašković,Čeda Jovanović i slični.Da li su u neposrednoj vezi ne znam ali u duhovnoj sigurno.To je veliko zlo.A zlo ni na vojsku ne gine, naročito kad Soros stoji iza njega.Šta ga briga za narod, kad gazda plaća.To su Basara i svi njegovi.
Preporuke:
160
4
3 utorak, 18 oktobar 2011 18:51
prazno isticanje
Sudeći po njegovim ranijim radovima, poput „Početka bune na dahije“, a sada po provokativnoj pozajmici od Adolfa Hitlera, on i istoriju shvata kao igru


to je mislim tehnika koju su koristili u pravcu "manirizam" 16. i 17. veka, Kafka DŽojs, nadrealisti, a svodi se na nešto poput toga: "telo mlade žene koje se otvara kao orman sa fijokama".

Dakle, "oblici uporednog postojanja i istovremenosti, u koje se utiskuju neistovremeno i nesjedinjivo, samo su izraz želje da se unese jedinstvo i povezanost, svakako na vrlo paradoksalan način, u rascepkani svet u kome živimo...Umetnost je zahvaćena stvarnom manijom za celokupnošću".

Arnold Hauzer, SIUIK, II.TOM, str. 439


Socijalna istorija umetnosti i književnosti
Preporuke:
26
3
4 utorak, 18 oktobar 2011 19:29
Dag
Šta ste navalili na čoveka. Pustite ga neka padne u zaborav, ovako ga samo reklamirate. Ponestalo mu je kreativnosti, pa je zabasao u bizarnost. To je za pretenciozne umetnike najbolja kazna.

A to što se stavlja iznad svog naroda, pa nije ni prvi ni poslednji. Svada svaka šuša misli da može da p.ša po Srbima.
Preporuke:
104
4
5 utorak, 18 oktobar 2011 19:39
MP
Basaru su lansirali politički krugovi a ne njegov talenat i dela. Čovek će pasti u težak zaborav, a ako ga se nekada neko i seti, setiće ga se kao nečiji eksponat i ništa više.
Tužno.
Preporuke:
97
2
6 utorak, 18 oktobar 2011 19:40
siniša
Kakav Basara. O njemu ne vredi trošiti reči.
Preporuke:
94
2
7 utorak, 18 oktobar 2011 20:35
ništak
U pravu su, ali istovremeno i greše oni koji kažu da na ovoga "ne treba trošiti reči". On jeste neznalica, ali je, nažalost, SB u "našim" medijima proizveden u "intelektualca" i "kulturnu činjenicu" i zato je neophodno stalno raskrinkavanje i pokaѕivanje njegove intelektualne i moralne golotinje. Sve pohvale za tekst.
Preporuke:
99
2
8 utorak, 18 oktobar 2011 20:39
milja
hvala bogu da se srbi jednom slože. potpisujem/usvajam sve komentare.
Preporuke:
71
4
9 utorak, 18 oktobar 2011 20:51
Kijac
Pomešao Čehova i Gogolj?
Ne zna taj ni jednog ni drugog.
On je mrtva duša.
Baserko bi hteo da se bavi fantastikom, ali ne može da potrefi.
Eh, da je bar kokoška, da ima kokošju pamet.
Ja ga opravdavam. Mora. Dobao zadatak i utrti put ka Evropi, ka besmislu, ka nekim dalekim generacijama u budućnosti kada čovečanstki lik neće da postoji, pa se latio penkala. Pisala.
B92 priprema predlog da za života dobije svoju ulicu.
U Albaniji.
Preporuke:
86
1
10 utorak, 18 oktobar 2011 21:48
Mirko Kovač broj 2
Pitajte Emira Kusturicu zašto, umetnici koji sve više liče na Sirana , zašto e to Emir odgovara ! Lažu puno !
Preporuke:
37
1
11 utorak, 18 oktobar 2011 22:26
kreten @Mirko Kovač broj 2
Šta kazala?
Preporuke:
23
0
12 utorak, 18 oktobar 2011 22:59
Vlada
Površna, arogantna neznalica i profiter - slika i prilika srpskog evropejca.
Preporuke:
71
1
13 utorak, 18 oktobar 2011 23:08
Konobar
Los mu je izbor za ideal.Za odbranu od Luftvafe nije zasluzan Cercil nego RADARSKI sistem koji je prvi put postavljen na obalama Engleske i omogucio pilotima RAF da se naspavaju i budu svezi izmedju dva naleta Luftvafe. Isto tako je i PVO znala odakle stize napad i u kolikom broju.Inace Cercil je postavljen kao jedini lord koji je mogao da obeca "krv, znoj i suze, ali cemo pobediti" Uzdao se upravo u Ruse i zbog toga je i dao ogromne teritorijalne ustupke Staljinu na konferenciji na Jalti i Teheranu. Inace reputaciju hladnokrvnog ubice je stekao u I svetskom ratu kada je kod Galipolja iskrcao silu vojske koji su uz vatru iz topova sa brodova trebali da izlete na vrh okolnih brda. To nije uradio pa su ih Turci sa brda tukli na obali nedeljama dok vojnici Komonvelta na kraju nisu pobegli ladjama kako je ko znao. Zbog toga je i smenjen i bio na svom imanju u izolaciji pa su ga aktivirali za klanicu u II sv.ratu. Ali za Basaru dooobar jer pio je flasu viskija na dan.
Preporuke:
52
0
14 sreda, 19 oktobar 2011 04:07
Srboljub Savic
Tzv. pisac, postize sto je hteo.
Prikazuje ga NSPM, komentarisemo-odrzavamo ga, na nasu "diku".
@ autor: ko ga zaustavlja, ko stampa, ko cita ...?
Zasto nasi istoricari trose vreme na ovo, koji
je sve besniji, a mi imamo toliko rupa u istoriji i
sve manje istoricara.
S. Savic
Preporuke:
18
0
15 sreda, 19 oktobar 2011 06:31
Velikani pera
Pa šta i drugi su veliki pisci padali u nesvest od pića(Hemingvej,Bukovski..).Pa to je jednostavno imanentno jednom geniju,samo što vi to nikada nećete shvatiti jer ste tako obični...
Preporuke:
4
46
16 sreda, 19 oktobar 2011 06:55
Danilo
Svaki rezim,kao i svaka poplava,izbaci na povrsinu svoje "genijalce" u raznim domenima zivota,pa tako i pisce,pjesnike,slikare,kao i mnoga druga zanimanja.
Njima nije cilj umjetnost nego politika,i to ona dnevna,neophodna za produzavanje i opstanak tih rezima.

Ti i takvi "genijalci" traju koliko i njihovi rezimi,a ponekad ostaju samo u glavama onih najtvdokornijih koji ne priznaju poraze svojih zabluda.

Mile Budak,doglavnik A.Pavelica,se predstavljao pjesnikom,a njegova najbolja pjesma je bila:"Srbe na vrbe".Medjutim,njegovo ime i sada nose mnoge ulice,pogodite u kojim gradovima.

Basara ima vrlo malo talenta za pisanje,a mnogo vise za politiku i kome se divi aktuelna "srpska elita", i kome ce se samo oni diviti i kada prodje ovaj antisrpski rezim,a mozda,jednog dana,dobije i Nobelovu nagradu,nemojmo se iznenaditi,znamo ko ih i kome dijeli.
Preporuke:
23
0
17 sreda, 19 oktobar 2011 08:29
Ambasador Ambasadoru
Pitanje je banalno, zašto bre Basara nisi išao u školu da nešto naučiš od profesora, ti si život shvatio voluntaristički a praviš se važan.

Od čega češ da živiš , niko te neče, sva si vrata zatvorio za sobom stražnjicom , ova ekipa će brzo otići, žao mi je, šta će biti sa tobom.
Danas je datum... zapiši !
Preporuke:
25
0
18 sreda, 19 oktobar 2011 09:26
brm
a koliko tek Radoje Domanović ne zna istoriju - on misli jadan da Kraljević Marko može ponovo da dođe među Srbe...
e da je u doba Radoja bilo ovakvih bistrih umova - ne bi ga učili u čitankama danas..
podržavam pregalaštvo autora i pozivam ga da raskrinka koliko savremeni srpski istoričari ne znaju istoriju..evo jedan se baš raspiso po nspm-u u vezi užestručne tematike kojom se inače bavi
Preporuke:
6
38
19 sreda, 19 oktobar 2011 09:30
brm
Danilo
Mile Vudak napisao pesmu Srbe na vrbe?
kako idu ostali stihovi?
Preporuke:
2
20
20 sreda, 19 oktobar 2011 10:18
thinking maize@ mala ispravka
"Pesmu" "Srbe na vrbe" (u originalu, na SLOVENAČKOM: "Srbi ob vrbi")"napisao" Marko Natlačen, kao "doprinos" austro-ugarskoj PROPAGANDI pri napadu na Srbiju u leto 1914. Isti je POSLE 1-og Svetskog Rata bio BAN Dravske banovine (približno obuhvatala teritoriju sadašnje R Slovenije, bez Primorske), postavljen na taj POLOŽAJ od kralja Aleksandra Karađorđevića! Toliko o "pesnicima" i njihovim MECENAMA! Razmislite KO je MECENA "g-dinu" S.B.!?
Preporuke:
36
0
21 sreda, 19 oktobar 2011 10:34
Radoje
Ko misli da je Basara ozbiljan pisac,taj je neozbiljan (u rasudjivanju).
Preporuke:
30
1
22 sreda, 19 oktobar 2011 11:49
Aman bre covece.......
A Basara sa svojim drustveno-politickim uverenjima sam po sebi je zaista smesna jedna pojava, i zaista se onda nekad pitam, kolika treba da bude sujeta ovih "strucnjaka" pa da, umesto da mu se smeju i da ga iskreno izruguju, sa pomenutim duboko uvredjeno i smrtno ozbiljno polemisu.
Preporuke:
13
1
23 sreda, 19 oktobar 2011 12:19
Aleksandar
Burleska (ital. burlesco — šaljiv) je komična književna forma koja svoje humorističke efekte proizvodi zahvaljujući neskladu između teme i njene stilske obrade.... (izvor Wikipedia)
Burleska po burleska... ovaj se covek i sam pretvorio u burlesku, jadan nesklad izmedju teme i njene obrade!
@Beli Orao
Uh, inace je jako tesko basari stati na zulj...
Preporuke:
11
0
24 sreda, 19 oktobar 2011 13:20
Pantelejmon
Nije on slucajno izabrao bas takav naslov za svoju najnoviju knjigu: podsvest cini svoje!
Gledajuci, naime, ovu njegovu fotografiju, ne mogu da ne primetim da on i lici na A. Hitlera- samo mu brcici nedostaju!
Preporuke:
15
0
25 sreda, 19 oktobar 2011 16:43
Savet Basari
Ja ti Basara savetujem da odeš do Voje i poližeš mu cipele... lep pozdrav Basari koji voli da čita komentare i treba tako.
Preporuke:
11
0
26 sreda, 19 oktobar 2011 17:56
Beli Orao
@Aleksandar. Razumemo se. Verovatno su njega dok je bio mali hvalili, dizali, uzdizali, međutim dečak nije prošao. On nije ni Zlatibor pregazio, a udario je Mont Everest. Zamislite, došao dečak u svinjskim opancima(nema čak ni gumenjake) pred Gromadu. Šta može duševni Pigmej Mont Everestu? Mont Everest čak nije ni na njegovom kontinentu, a pregaziti mora i planine, pustinje bez oaza, za njega je problem.
U tome i jeste naša srpska nesreća. Nikako da se dozovemo pameti i da kažemo prosto. Ajde bar deset godina da budemo samo Srbi.
Preporuke:
17
0
27 sreda, 19 oktobar 2011 23:32
Milojko
od kmeta i beseda...
Preporuke:
14
0
28 četvrtak, 20 oktobar 2011 07:33
stefan.borota@gmail.com
"Šteta je što Srednji vek nije prirodno dovršio svoje životno poslanstvo ga je nasilno smenila Renesansa." — slobodni navod iz jednog poodavnog Basarinog "intervjua". Eto toliko, za zabavu čitalaca NSPM. [,]
Preporuke:
4
0
29 četvrtak, 20 oktobar 2011 08:17
stefan.borota@gmail.com
@thinking maize@mala ispravka
Marko Natlačen
BOJNI GROM
(Srbe na vrbe)
Krvava pesma do nebes vpije,
Krv Ferdinova je v mes Zofije.
Zvali ste nas dolgo dni na klanja...
Iz dolge vstali smo noči in spanja.
S kanoni vas pozdravimo, vi Srbi,
Dom hladan vam postavimo ob vrbi...
V imenu Božjem pride k vam armada,
Pogledat, kaj se sveti tam z Belgrada
Očistimo vam sveti križ od praha,
Za nas je bojni grom in piš bez straha.
Nožnicam mač izderemo bliskavi,
Da prestol vam operemo krvavi.
Z zeleno vam odenemo odejo,
Na veke vam zaklenemo vso mejo.
Pravične stvari plačamo dolgove,
Zmagalci spet se vračamo v domove.
(Ljubljana: "Slovenec", 27. julij 1914.)
Preporuke:
8
0
30 subota, 22 oktobar 2011 01:04
The Clash
Gospodin je rekao da Basara ne poznaje istoriju.Sta ima dobro u istoriji ovdasnjih naroda,da se pamti?Malo toga!Istorija naroda na prostoru ex YU je tezak visekovni falsifikat.Narodi na ovim prostorima,pogotovu cuveni triling:Srbalji,Croati i Bosnjaci zive u stalnoj proslosti i mrznji.Albanci su se lagano prisljamcili carima mrznje.Naime,ovdasnja istorija kakva je,bolje da je niko ne pamti.Najgore je to sto je proslost postala deo zivota,potisnula je sadasnjost.A Buducnost.buducnost nikome izgleda nije zanimljiva i ona je ovde svima rekla''zbogom ja ne zivim kod vas,niti cu ziveti,sve dok ne budete znali sta ce te sami sa sobom''.
Preporuke:
1
10
31 subota, 22 oktobar 2011 11:32
Zmaj od Noćaja
Li gospodo, on otvara ovogodišnji sajam knjiga u Beogradui,Nek nam je na zdravlje njegov susret s Tadićem koji je posle toga rešio da promeni mentalitet Srba."Srbe o vrbe" složili su se obojica .Biće on ambasador u Rusiji, votki na izvoru a mi ćnjemo to da plaćamo.
Preporuke:
7
1
32 ponedeljak, 24 oktobar 2011 13:11
Sale
Basara se bavi istorijom - vrh brate!

Očekujem da se uključi i Jelena Karleuša.
Preporuke:
6
0
33 ponedeljak, 31 oktobar 2011 17:58
Dagan bgd
Kad pogledate Svetislava Basaru u lice,sta vidite?
Da vam pomognem?vrlo rado hvala!ja vidim jedno mamurno lice,koje se nikako ne trezni i izaziva uzas i odvratnost.A kad otvori usta,ja shvatim da je igrac ove vlasti i nista ne cudi sto imamo takve koje stalno i jedne te iste vrte na svim televizijama.Basar,N.Canak,Ceda i jos brdo olosa,kojima ne treba pridavati paznju i elegantno ih skloniti vec na sledecim izborima.Jer,slozicemo se svi normalni ljudi u ovoj zemlji da je ovaj covek najobicniji seprtlja i sarlatan,koji nikako ne moze da bude ni predstavnik normalnog jer je naprosto covek abnormalan.Kakva vlast takvi intelektualci se vrte na medijima.Na svu srecu vecina nas je na pravoj strani,normalanoj, samo treba da dignemo glas protiv ovih olosa koji,KROZ SEBE VIDE ONO STO GOVORE.
Preporuke:
0
0
34 ponedeljak, 31 oktobar 2011 18:12
Dragan bgd
Neko ovde od njegovih rece da je on genijalac,pa je i normalno da su genijalci alkosi.Al ste vi prazni i tupavi ljudi,koji tako mislite.Genijalac je Tesla,Pupin,Milankovic i njima slicni a ne ovaj klovn,koga je stvorila ova vlast i on jednostavno oslikava danasnje vlastodrzsce u Srbiji.Trulez zivi,pocev od vrhovnog,kome ne pomaze ni sleper raznoraznih vitamina,znamo mi ko je on i svi ostali.Uskoro cete i vi saznai pravu istinu i pripremite se,da ne pandrknete od pravih vesti.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner